Google Ads

Köpt synlighet för att hittas av dina kunder

Google Ads är ett effektivt sätt att nå potentiella kunder och få fler affärer – och vi ser till att du kommer igång! När någon aktivt söker efter just det du erbjuder gör Google Ads dig synlig, och du betalar bara när någon klickar på din annons.
Digital annonsering slutar dessutom inte bara i sökresultaten. Genom Google Ads kan du annonsera i Google Display-nätverket och synas på relevanta hemsidor och appar för rätt målgrupp. Dina text- och bildannonser samt videos kan även synas i social media, på YouTube eller i Google Shopping. Det sistnämnda – perfekt för e-handlare, då dina produkter visas upp med bild och pris direkt i sökresultatet.
Det låter lätt att köpa synlighet via Google Ads men det kan vara relativt komplext. Vi på Mediahelp guidar dig till de bästa möjligheterna utifrån dina mål och din budget. Vi levererar tydlig rapportering och optimerar gärna löpande för att nå ännu bättre resultat.

Med Google Ads maximerar vi er försäljning

Google Ads är Googles plattform för digital annonsering och marknadsföring. För de absolut flesta är Google Ads en effektiv marknadsföringskanal, och vi hjälper dig till en genomtänkt strategi där så många klick som möjligt ger avkastning. Det finns givetvis många olika syften med en Google Ads-annonsering, exempelvis:
Driva försäljning - Hitta nya kunder - Förbättra dina resultat - Bygga varumärke

Google Ads till fast månadspris

Oavsett om du är ny på Google Ads eller är aktiv med befintlig annonsering så vässar och skräddarsyr våra certifierade Google Partner-konsulenter dina kampanjer. Målet är att snabbt göra din produkt eller tjänst synlig på webben och i rätt kanaler för de målgrupper du vill nå.

Är du nyfiken och vill öka intäkterna för ditt företag på ett effektivt sätt? Testa Google Ads redan idag genom att välja någon av våra paket nedan. Är du osäker vilket paket som passar just din verksamhet så är du varmt välkommen att kontakta oss

Synlig 2000 kr/mån

Vårt minsta paket. Framtaget för mindre verksamheter med ett fåtal produkter eller tjänster. Rekommenderas för dem som vill nå nya kunder inom en liten geografi.
Kontakta oss idag för att komma igång med Google Ads!

Tillgänglig 5000 kr/mån

Det perfekta paketet för företag som vill börja sin resa på Google Ads. Passar små till mellanstora som vill synas väl på Google och vill öka intäkterna inom ett mellanstort geografiskt område. Ex. Uppsala kommun m. omnejd.

Kontakta oss idag för att komma igång med Google Ads!

Exponerad 10 000 kr/mån

Är ditt företag ute efter att ta marknadsandelar i branschen och vill öka intäkterna? Då ska ni se hit! Passar medelstora företag i tillväxtfas som har flera produkter eller tjänster man vill exponera. Paketet innehåller även kontinuerlig uppföljning och löpande optimering av kampanjerna för ökat resultat.
Kontakta oss idag för att komma igång med Google Ads!

Offert

Är du osäker på vilket paket du ska välja? Misströsta inte! Vi skräddarsyr en lösning för dig och ditt företag – allt efter dina behov och ambitioner. Kontakta en av våra rådgivare idag så hjälper vi dig hitta en marknadsbudget för Google Ads som passar just din verksamhet!

Så här jobbar vi med Google Ads

Mediahelp är en certifierad Google Partner, vilket gör oss till en kvalificerad Google Ads-byrå inriktad på lönsam digital annonsering för våra kunder. Så här jobbar vi med dina Google Ads:

1. Analys

Utifrån en sökordsanalys definierar vi relevanta sökord för dina produkter eller tjänster. Vi analyserar dina målsidors kvalitet, dina målgruppers sökprofiler samt hur konkurrensen ser ut. Vi definierar vilken trafik som är viktig för er samt vilken trafik som kan uteslutas.

2. Strategi, mål & kanaler

Vi definierar mål och en strategi för din Google Ads-annonsering och definierar vilken typ av annonsering som är mest relevant. Vi rekommenderar ofta en rimlig klickbudget och spikar den samråd med kunden.

3. Annonsproduktion

Vi definierar mål och en strategi för din Google Ads-annonsering och definierar vilken typ av annonsering som är mest relevant. Vi rekommenderar ofta en rimlig klickbudget och spikar den samråd med kunden.

4. Löpande optimering

Vi vill att din lönsamhet och avkastning ska öka över tid. Utifrån dina önskemål och våra rekommendationer optimerar och utvecklar vi din Google Ads-annonsering löpande.

5. Uppföljning

Lönsam synlighet är Mediahelps löfte till våra kunder. Vi gör därför löpande uppföljning av din Google Ads-annonsering med rekommendationer utifrån nya möjligheter.

Vad kostar Google Ads?

Det är först när någon klickar på din annons i sökresultatet som du betalar och i en övergripande budget har du satt ditt tak. Detta ger dig som annonsör bra kontroll över dina annonseringskostnader. Du bestämmer med andra ord själv hur mycket dina Google Ads får kosta – och vi på Mediahelp har stor erfarenhet av att ge god vägledning.

Förutom att du som annonsör kan bestämma ditt maximala klickpris per sökord så sätter du även en budget, en s.k. klickbudget som är ditt tak. Den anger hur mycket pengar du är beredd att annonsera för per dag och per månad.

Annonseringsalternativ inom Google Ads

Digital annonsering med Google Ads erbjuder en bredd men samtidigt en djungel av möjligheter. VI hjälper dig välja den eller de delar som kan göra jobbet bäst dig och det du erbjuder. Nedan presenterar vi några alternativ. Utöver dessa hjälper vi er även med annonsering i sociala medier som Facebook och Instagram samt Snapchat och TikTok.

Vanliga frågor om Google Ads

Vill du annonsera och synas högst upp i Googles sökresultat så är Google Ads ett givet val. Det kan låta lätt att välja vilket sökord du vill synas på, bestämma hur annonserna ska se ut och ange vart trafiken ska drivas och sedan betala per klick. Valen är dock många och att få till sina annonskampanjer rätt kan vara komplext. Här listar vi några vanliga frågor och svar om Google Ads. Kontakta Mediahelp direkt så går vi i ett förutsättningslöst möte igenom hur vi bäst kan optimera din annonsering med Google Ads.

Google Ads är världens största digitala annonseringsverktyg där annonserna visas högst upp eller längst ner i Googles sökresultat. Du betalar för att synas och du betalar endast när någon faktiskt klickar på din annons. Den som vill annonsera i sökresultaten skapar en kampanj, väljer vilket sökord man vill synas på samt hur man vill synas och till vilken budget. Du gör inställningar för att nå ut till rätt målgrupp och kan under och efter kampanjen mäta resultaten och optimera för att få ut så mycket som möjligt av din budget.

Vill du öka antalet besökare till din webb, öka din försäljning i din webshop eller vill att dina kunder kommer tillbaka så kan Google Ads vara ett bra alternativ. Du kan specificera den målgrupp som är relevant för dina produkter eller tjänster. Vi på Mediahelp hjälper er rikta in annonserna för att synas på specifika sökord och geografiska orter

Med Google Ads kan du rikta dig till målgrupper som mest troligt är intresserade av ditt erbjudande: ålder, kön, intressen, region etc. Du väljer vilka sökord du vill kopplas samman med. Plattformen erbjuder stora möjligheter till mätning och analys, vilket hjälper dig optimera och utveckla allt mer effektiva kampanjer. Vi på Mediahelp hjälper dig säkra att din annonseringsbudget läggs på klick som har större sannolikhet att leda till köp.

Google Ads baseras på en teknik som har i uppgift att se till att dina annonser visas för potentiella kunder vid rätt tillfälle, det vill säga då de bedöms som mest redo att agera. Google Ads betalningsmodell kallas Pay-Per-Click (PPC) vilket betyder att du betalar varje gång någon klickar på dina annonser. Vad det kostar avgörs i budgivning mellan annonsörerna. Utöver ditt bud påverkar även hur relevant annonsen är för sökordet och hur relevant din målsida är. Vi på Mediahelp är experter på att utforma budgivningsstrategier, skapa annonsinnehåll och välja relevanta sökord.

Google Ads kan synas i sökresultat men även på webbplatser som dina kunder besöker. Dina text-, bild- och videoannonser kan visas i Googles Display-nätverk, relevanta webbplatser och appar som visar annonser. De kan också visas på olika sätt på YouTube, exempelvis som reklamfilm innan YouTube-klippet startar.

Google Ads ger dig möjlighet att skapa många typer av kampanjer med olika annonser. Exempelvis sökordsannonsering, displayannonsering och videokampanjer. Sökordsannonsering är de annonser som visas i Googles sökresultat. Displayannonsering innebär att dina bannerannonser visas på webbplatser som ingår i Googles stora nätverk. Videokampanjer är den korta reklamfilm som visas innan ditt valda klipp spelas.

Du bestämmer själv annonseringsbudget för Google Ads. Det finns inget minimibelopp och ingen bindningstid och som annonsör har du full kostnadskontroll. Du styr exakt hur mycket du vill spendera per dag och på så sätt din månadskostnad. Du betalar varje gång någon klickar på din annons. Denna kostnad är kopplad till hur hög konkurrensen är för de sökord/sökfraser du riktar in dig mot. Vi på Mediahelp hjälper dig hitta en rimlig nivå utifrån dina mål. Vi ser till att du får ut så mycket som möjligt av din annonseringsbudget och givetvis att sätta upp ett annonseringskonto.

Får vi lämna en offert?

Fyll i dina uppgifter eller kontakta oss så återkommer vi med ett förslag!

Telefon

018-490 63 90

E-post

info@mediahelp.se

Rulla till toppen